Insättningsmetoder Mastarcard, Skrill, Visa
Kundservice chat, email, telefon
Plattform St Minver
Reload Bonus JA
Bonuskod Ingen Bonuskod

Caliber Bingo, är en välgjord bingosajt. Till skillnad från många andra sajter som erbjuder bingospel så är det verkligen bingo som har sats i fokus och allt annat kommer i andra hand.

Detta London baserade företag har anpassat hela sin sajt åt svenskaspelare, så att man ska kunna känna sig hemmma när man väl sätter i gång med att spela ett par brickor en vardagkväll framför datorn.

Varför ska man spela hos Caliber Bingo?

Det är en bra fråga speciellt när det finns så många alternativ där ute på nätet. Vi rekommenderar Caliber Bingo först och främst för att sajten ger ett intryck av att ta hand om oss som gillar att spela Bingo. Bingoschemat  ligger tydligt i menyn, och man kan enkelt ha koll på när dagens eller kvällens rundor sätter igång. Här finns heller inga större krav på en stor insättning som ny kund, utan 100 spänn räcker, och du kan redan börja spela.

Bingobonus och erbjudanden

CaliberBingo kallar sig för “Sveriges roligaste bingosajt” kanske beror det på deras generösa erbjudande. Visste du att som ny kund får du 10kr att spela för alldeles gratis!

Du sätter in en hundring och får 10kr gratis i extra spelpengar. Hos Caliber Bingo, kan också existerande kunder ta del av heta erbjudanden, så det gäller att hålla utkik i sin inbox.

Bingospel

Även om bonusarna inte är så jätte attraktiva, så kan man åtminstone trösta sig med det stora och professionella urvalet av bingospel och jackpottar. Ta en titt på bingoschemat, (klicka här) för att se det stora utbudet. Bl.a så erbjuds klassiska hittar 90 bollars bingon. Men för er som är ute efter att vinna stort, så kan du enkelt klicka dig fram till bingospelen där du kan vinna någon av de stora jackpottarna, som faktiskt är progressiva och växer för varje dag tills det är någon som tar hem vinsten. I skrivande stund ligger där mer än 185 000 kr i potten. Inte illa!

För att läsa mer om jackpottarna gå in på kampanjer, och sen på “Jackpottkalas”

Andraspel

Som vanligt så har CaliberBingo andra spel att underhålla sig med. Spelautomaterna  på sajten kommer bl.a från speltillverkaren IGT, som även kan spelas på andra svenska sajter. Men även klassiska spel som Blackjack, roulette ligger också stadigt i deras spelkatalog. Även skraplotter online finns tillgängligt, men personligen så föredrar jag att köpa en trisslott nere på gatan än att skrapa online. Till Caliber går man för att spela bingo.

Betalningsmetoder

Visa, Mastercard, Skrill (fd. moneybookers) neteller fungerar alldelels utmärkt. Men Caliber får verkligen en extrapoäng för de är en av få sajter som erbjuder Paypal som insättningsmetid. Eftersom jag använder Paypal ganska så frekvent så var det extra glädjande att få se deras logga på sajten.

Kundservice

Livechat, email ellet telefon , du bestämmer själv hur du vill kontakta supporten och få svar på dina frågor. Supporten är öppen 24/7 , 365 dagar  vilket verkligen uppskattas då det inte är helt självklart på bingosajter.

Vår spelupplevelse

Caliber Bingo är helt klart en godkänd spelsajt. Lite oklar är det om vinsterna är skattefria, något som de förmodligen ärefter dom har licens från ett EU land. Spel som bingochatt och forum gör att CaliberBingo förvandlas till mer än en bara en helt vanlig spelsajt, man kanske skulle kalla det för en social spelsajt och det är precis vad man behöver en regning kväll i November.

Spela Nu hos Caliber Bingo